번호 제목 게재수준 게재일자
63

Cognitive and Emotional Motivation to Explain Infection-Prevention Behaviors with Social Support as a Mediator During the COVID-19 Pandemic: A Nationwide Cross-Sectional Study in Korea

A&HCI (Arts & Humanities Citation Index) 2023-04-18
A&HCI (Arts & Humanities Citation Index) 2023-04-18
62

COVID-19 팬데믹에서의 지각된 위협과 보상적 소비 관계 연구 –자기 통제력의 조절효과를 중심으로-

학진등재학술지 2023-03-05
학진등재학술지 2023-03-05
61

기술창업기업 동적역량의 조합된 효과가 신제품 경쟁우위에 미치는 영향

학진등재학술지 2022-12-30
학진등재학술지 2022-12-30
60

Examining the job burnout of Chinese hospitality management students in internships via the transactional model

SSCI (Social Sciences Citation Index) 2022-11-17
SSCI (Social Sciences Citation Index) 2022-11-17
59

기술창업기업의 가치사슬내부 및 외부 네트워크 활동이 동적역량을 매개로 경쟁우위에 미치는 영향

학진등재학술지 2022-10-18
학진등재학술지 2022-10-18
58

OECD 국가 코로나19 대응정책 효율성 분석

학진등재학술지 2022-09-30
학진등재학술지 2022-09-30
57

라이브커머스 인플루언서 특성과 구매의도의 관계에 관한 연구 - 중국 소비자를 대상으로 -

학진등재학술지 2022-06-30
학진등재학술지 2022-06-30
56

라이브 커머스 특성과 구매 의도의 인과성에 관한 연구 : 몰입감과 유용성의 매개 효과를 중심으로

학진등재학술지 2022-05-31
학진등재학술지 2022-05-31
55

The Effects of Thai Consumers' Attitudes of Korean-Wave on the Visit Intentions of Korean Restaurants-Focusing on the Mediation Effects of Perceived Consumption Value of Restaurant

학진등재학술지 2021-12-01
학진등재학술지 2021-12-01
54

공공분야 소비자불만 서비스회복품질 요인이 서비스회복의 만족에 미치는 영향에 관한 연구

학진등재학술지 2021-10-04
학진등재학술지 2021-10-04